Projekt czytelniczy w klasie 3

Powiększ obraz

          Klasa trzecia w drugim półroczu realizowała projekt czytelniczy –   „Nie jestem sam, ja książkę mam! Mój Lekturnik”. Projekt czytelniczy „MÓJ LEKTURNIK” polegał na prowadzeniu zeszytu, w którym uczniowie w ciekawy sposób zaprezentowali przeczytaną książkę.  W LEKTURNIKU były wpisane i zilustrowane wszystkie przeczytane przez ucznia książki, bez względu na to, czy były to lektury szkolne, książki wypożyczone w bibliotece, własne czy inne…

          Najciekawsze prace wykonali – Kornel Bańka, Zuzanna Ziora, Filip Brusz, Piotr Chudy i Krzysztof Klama.

          Wychowanie  do  czytania  jest  pracą  żmudną   i  wieloletnią.  Powinno  rozpocząć  się  jak najwcześniej. Jest to bardzo ważne, ponieważ wychowanie dzieci na czytelników jest  dzisiaj,  w dobie społeczeństwa informacyjnego, ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nieumiejętność czy stronienie  od  czytania  może  spowodować nienadążanie  za  zmianami, a w konsekwencji wykluczenie informacyjne. Pamiętajmy,  że  nikt  nie  rodzi  się  czytelnikiem,  a zamiłowanie  do  czytania  musi  być pobudzone przez inne osoby.

          Cel główny projektu:

 – Rozbudzenie zainteresowań czytelniczych

– Wzbogacenie słownictwa, wiedzy ogólnej

– Wyrabianie nawyku korzystania z bogactwa literatury pięknej

– Rozwijanie wyobraźni oraz umiejętności ekspresyjnego wyrażania własnych przeżyć

– Rozwijanie twórczości literackiej i plastycznej

– Kształtowanie zmiany postaw i nastawień do czytania, wyrobienie nawyku częstego sięgania po książkę

 

Marzena Zasuń