Metodyczna innowacja na lekcjach biologii

Powiększ obraz

          Uczniowie klasy piątej byli uczestnikami metodycznej innowacji „Graficzne Karty Pracy w fazie podsumowującej lekcji biologii”.  Zajęcia innowacyjne odbywały się w ramach zajęć obowiązkowych z biologii, jako element godziny lekcyjnej, raz w tygodniu..

          Uzupełnianie graficznych kart pracy podczas  fazy podsumowującej lekcji miało na celu zmotywować uczniów do uważnej pracy na lekcji oraz przyczynić się do rozwijania umiejętności sporządzania własnych notatek, co  może okazać się bardzo przydatne w przyszłości.

          Dzieci sporządzały notatki we wcześniej przygotowanych kartach pracy,  które miały postać nieuzupełnionych sketchnotek.  Zadaniem uczniów było kompletowanie i wpisywanie brakujących informacji.

          Przy okazji pracy, wszyscy biorący udział w innowacji, mieli możliwość wzajemnego dzielenia się wypracowanymi notatkami z koleżankami i kolegami z klasy. Taka forma pracy zacieśniała pozytywne relacje wśród uczniów.

Jolanta Jeziorowska