„Bryły i bryłki” – projekt edukacyjny z matematyki

Powiększ obraz

          Graniastosłupy, ostrosłupy, walce, stożki, to bryły różnej wielkości, które obserwujemy w naszym otoczeniu na co dzień. Realizowany w klasie 6 na lekcjach matematyki projekt miał zwrócić uwagę uczniów na geometryczne aspekty otaczającego nas środowiska i utrwalić umiejętności ich dostrzegania i rozróżniania.

          Poprzez realizację projektu uczniowie: rozwinęli umiejętność rozpoznawania i nazywania kształtów podstawowych brył, poszerzyli wiedzę na temat ich elementów i co najważniejsze – powiązali naukę matematyki z życiem codziennym. Rozwiązali kilka problemów badawczych, m.in. jakie rodzaje brył spotykamy w naszym otoczeniu, jak sporządzić model danej bryły, jakie cechy charakterystyczne mają bryły, czy jak opisać wygląd architektoniczny za pomocą brył. Ponadto zajęli się budowaniem makiety Katedry Notre Dame i stworzyli wizualizację mostu nad rzeką, który zbudowany jest z samych kostek sześciennych.

          Mimo, iż realizacja projektu odbywała się on Line, uczniowie świetnie poradzili sobie z postawionymi problemami, wykazali się kreatywnością i w pełni zrealizowali założone cele projektu.

Beata Ciuk

Prezentacja- sześcian. (1)

Prezentacja – bryły. (1)